Hyvä myytävä yritys voi vaihdella riippuen henkilökohtaisista mieltymyksistä, tavoitteista ja taloudellisista resursseista. Kuitenkin on olemassa muutamia yleisiä piirteitä, joita monet pitävät hyvänä yrityksenä: yrityksellä tulisi olla vakiintunut asiakaskunta, joka tarjoaa jatkuvaa kysyntää tuotteille tai palveluille. Hyvä myytävä yritys on taloudellisesti kannattava ja pystyy tuottamaan säännöllistä voittoa ostajalleen. Lisäksi hyvän myytävän yrityksen maine on myös tärkeä.
Hyvä myytävä yritys perustuu selkeään ja toimivaan liiketoimintamalliin, joka on osoittautunut menestyksekkääksi. Se on kannattava yritys, jolla on kasvupotentiaalia ja mahdollisuus laajentua uusille markkinoille tai kehittää uusia tuotteita. Hyvällä myytävällä yrityksellä on myös vakiintunut asiakaskunta ja hyvät suhteet asiakkaisiin, mikä takaa jatkuvaa kysyntää ja mahdollisuuden kasvattaa myyntiä.
Harvoin kuitenkaan kaikki edellä mainitut asiat ovat reilassa myytävällä yrityksellä ja se sitten näkyykin yrityksen myyntihinnassa.