Minkälainen on tyypillinen yrityksen ostaja?

Minkälainen on tyypillinen yrityksen ostaja?

 

Olemme tunnistaneet kuusi erilaista ostajaa. Novien rooli eri tilanteissa on varmistaa yrityskaupan sujuvuus.

  1. Strateginen ostaja, joka keskittyy pitkän aikavälin hyötyihin ja synergiaan. Esimerkiksi suurempi yritys ostaa kilpailijan saadakseen markkinaosuuden tai täydentääkseen tuotevalikoimaansa.
  2. Taloudellinen ostaja, joka on kiinnostunut erityisesti taloudellisesta tuotosta ja kassavirroista. Esimerkiksi pääomasijoitusyhtiö hankkii yrityksen ja kehittää sen toimintaa ennen myyntiä.3 Sisäinen ostaja tuntee yrityksen hyvin ja haluaa ylläpitää sen perinteitä ja kulttuuria. Esimerkiksi omistajanvaihdos, jossa johtoryhmä ostaa yrityksen perustajilta.

    4 Kansainvälinen ostaja, joka korostaa mahdollisuuksia laajentaa globaalia läsnäoloa. Esimerkiksi monikansallinen yritys ostaa paikallisen yrityksen päästäkseen tietylle markkinalle.

    5 Sarjayrittäjä hankkii pienemmän yrityksen, kehittää sitä ja voi myydä sen myöhemmin suuremmalle ostajalle.

    6 Perheyrityksen jatkaja; yritys siirtyy lapselle tai muulle läheiselle sukulaiselle.

    Me Noviella mukautamme palvelumme vastaamaan jokaisen ostajatyypin erityisiä tarpeita, auttaen heitä saavuttamaan tavoitteensa ja varmistamaan yrityskaupan onnistumisen.